Škoda auto a nová pracovní místa

Škoda auto a nová pracovní místa

Firma Škoda má u nás dlouholetou tradici. Je známa také tím, že je největší českou firmou, co se týče tržeb, ale také tím, že zaměstnává nejvíce lidí.
Právě tento čtvrtek otevřela nový provoz v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Jedná se o lakovnu a mělo by v ní být mezi šesti sty a sedmi sty volných míst. Firma do tohoto provozuinvestovala dvě stě čtrnáct a půl milionů eur, což je bratru něco kolem pěti a půl miliardy korun českých. Do kdy se tato investice vrátí je samozřejmě dopředu spočítáno. Jinak by do toho asi tento gigant nešel.
Znak Škody
V nové lakovně budou pracovat samozřejmě i roboti. Ale také již zmíněný počet lidí. Nyní bude jen na firmě, koho bude brát. Nesou se totiž zprávy, že budou přijímat jen dělníky z ciziny, kteří jsou ochotni pracovat za minimální mzdu. Ovšem tyto hlasy se nesou vždy a všude, kde se otevírá něco nového. Pravděpodobně tyto zprávy pouští do světa cíleně konkurence.
Pokud se tedy zvýší výroba, což se předpokládá, musí se zvýšit i odbyt. To je zákon ekonomiky a nelze jej prostě obejít. Vedení firmy se tedy musí modlit, aby se neopakovala situace z roku 1991. Tento nešťastný rok se vyrobilo 170 tisíc automobilů, a prodalo se jich pouze 27 tisíc. Ale jak je vidět, automobilku to stejně ze sedla nevyhodilo.
Škoda veterán
Jistěže to za to riziko stálo, budovat lakovnu, která je velká jako polovina Václavského náměstí. Sedmipatrová budova, mimochodem nejvyšší v závodě, má totiž plochu o rozloze 25 094 čtverečních metrů. To je co? Za rok by jejich linkami mělo projít až sto šedesát osm karoserií. A když k tomu přidáme informaci, že se vyrábí devět modelů auta Škoda, je jasné, že strategie vychází.
Samozřejmě se tím navýší kupní síla.
Už je známá i výše platů, takže se domnívám, že o zájemce o práci nouzi mít nebudou. Ale také se mohli šeredně zmýlit. Pak by ovšem jejich pozice na trhu byla velmi těžká.