Podnikatel versus živnostník

Podnikatel versus živnostník

Podnikat se dá v čemkoli. Neexistuje odvětví, nebo obor, který by zůstal nedotčený. Konkurence je velká a zákazník se má dobře. Má z čeho vybírat. Všeobecná představa obyvatelstva je, že každý kdo podniká, či provozuje živnost, je za „vodou“. Mnohdy je však opak pravdou! Existuje řada poctivých obchodníků a řemeslníků, co svou práci dělají samozřejmě s ohledem na zisk, ale taky proto, že jí dělají rádi. Nevěříte, máte pocit, že v dnešní době nemyslitelné?
podnikatelský záměr

Musíte platit

Ano, vy jako zákazník, musíte zaplatit. A pokud chcete službu, která je na úrovni, zboží, co je opravdu kvalitní a řemeslo, co má ještě pořád zlaté dno, musíte zaplatit. Profesionál si svojí práci cení, zná svoji hodnotu na trhu a určitě se nebude podhodnocovat! To je také první ukazatel, že budete s výsledkem spokojeni. Tam, kde se práce, nebo výrobek na první pohled jeví levně, není logicky něco v pořádku! Takže dobrá rada zní, pokud chcete ušetřit, raději jděte od toho! S levnými nákupy, službami a produkty, vždy spláčete nad výdělkem! Poptáváte-li například stavební práce, ptejte se na reference, běžte se podívat na již zhotovené zakázky, zajímejte se, jak stavby, nebo rekonstrukce probíhaly.
obchodní partneři

Každý může podnikat?

Bohužel jeden z nejvíce rozšířených omylů! Ne každému bylo dáno do vínku, jít vlastní cestou! Možná ještě tak provozovat živnost, kterou umím a účetnictví si nechat někým zpracovávat. Ale nabízet, prodávat, pravidelně komunikovat se zákazníkem, sledovat pohyby na trhu, reagovat na poptávku, pružně a dynamicky se přizpůsobovat požadavkům, není jednoduchá věc. Ano, dá se jí naučit, dá se k ní léty praxe dojít, ale vrozený talent na obchod se pozná na první dobrou! I tady platí, že když dva dělají totéž, vždycky to nemusí být totéž! Podnikatel musí znát a vědět, jak v dané chvíli zareagovat, musí vyjít zákazníkovi maximálně vstříc a nesmí počítat hodiny, dny, měsíce a roky strávené v zápalu pracovních povinností.